كلاغستان كلاغستان .

كلاغستان

مشخصات فني و ظاهري ام وي ام 110

 

 

مشخصات فني و ظاهري ام وي ام 110

زماني كه دوو ماتيز وارد بازار ايران شد، با توجه به سابقه خوبي كه دوو به واسطه برخي از محصولات خود مانند سيلو و اسپيرو در بين ايرانيان به جا گذاشته بود، توانست توجه گروه هاي مختلف به ويژه زوج هاي جوان و خانم ها را به خود جلب كند.

q4_q6cr.jpg

اين خودرو در زمان خود توانسته در بازار ايران جايگاه خوبي براي خود ايجاد كند و در ايران شهرت خوبي به دست آورد. پس از مدتي حضور محصولات دوو در ايران به دليل تحريم ها پايان يافت و در نتيجه ماتيز و ساير محصولات دوو از خطوط توليد كشورمان بسته و راهي ديار خود شدند.

در اين ميان، خودروساز چيني كه به تازگي وارد دوران جديد و متعالي خود شده بود، براي يافتن بازارهاي جديد، پا را فراتر از سرزمين ديوار بزرگ گذاشت و بلافاصله پس از معرفي شركت مديران خودرو، وارد خانه اين شركت ايراني شد.

چري كيوكيو از نظر ظاهري بسيار شبيه به دوو ماتيز بود، اگرچه اين شباهت به هيچ وجه تصادفي نبود، زيرا كيوكيو در واقع نوعي تقليد از چيني ها توسط همسايه كره اي آنها بود.

كيوكيو يا همان ام وي ام 110 ما در آن روزهاي اوليه چندان مورد توجه قرار نگرفت، اما به لطف صبر و حوصله زياد و البته قيمت رقابتي اش، اكنون به قديمي ترين عضو خانواده چري در ايران تبديل شده است.

 

 

 

البته در سال هاي اخير ام وي ام 110 ظاهر قديمي خود را به فراموشي سپرده و اكنون با ظاهري نو و باوقارتر به خيابان هاي ايران آمده است MVM 110sنامي است كه به ظاهر جديد اين خودرو داده اند.

در اين مقاله قصد داريم به نقد اين كوچولوي جذاب بپردازيم و جنبه هاي مختلف باطني و بيروني او را بررسي كنيم.

طراحي ظاهري و بدنه

مطمئناً در نگاه اول به ظاهر فانتزي و شاد MVM 110 توجه كرده ايد و آن را بيشتر براي خانم ها مناسب مي دانيد. به خصوص اگر رنگ صورتي را روي بدنه خودرو اسپري كنيد حتما با ما موافق خواهيد بود. علاوه بر زيبايي لوازم يدكي ام وي ام 110 در بازار تهران و ساير شهر ها براحتي قابل تهيه مي باشد كه اين نيز خودش يك امتياز فوق العاده براي اين خودروي زيباي چيني مي باشد.

ام وي ام 110s ظاهري بسيار مدرن و جذاب تري نسبت به مدل قبلي خود دارد، بنابراين با قاطعيت مي توان گفت فيس ليفت mvm110s گامي بسيار مثبت در ارتقاي جايگاه اين خودروي سوپرميني بود.

چهره mvm110s از حالت بي صدا و ساده لوح خود به حالتي شاد تبديل شده است كه نشاط و سرزندگي را به بيننده منتقل مي كند. چراغ هاي جلو به شكل دايره اي معمولي هستند و اكنون در هر دو گوشه كاپوت برجسته و بيضي شكل هستند.

نكته جالب و تقريبا منحصربفردي كه در نماي جلو توجه را به خود جلب مي كند، نداشتن شيشه جلو به اين مفهوم متعارف است. فقط چهار سوراخ مستطيل شكل باريك در اينجا قابل مشاهده است كه به صورت نواري باريك در وسط صفحه mvm110s و بالاي پلاك خودرو در كنار هم قرار دارند.

ورودي هوا بزرگتر از قبل است و همراه با صندلي هاي مشكي چراغ هاي مه شكن، يك صورتك براي mvm110s ايجاد مي كند. كناره اين خودرو بهتر از قبل به نظر مي رسد. فريم هاي پنجره با خطوط نرم تري طراحي شده و شكل كشيده آن ظاهري اسپرت به آن بخشيده است.

براي كاهش سادگي نماي جانبي، يك ولوم منفي U شكل از بالاي گلگير جلو شروع مي شود و پس از رسيدن به انتهاي درب عقب، دوباره تا انتهاي درب جلو امتداد مي يابد. گلگيرها همچنين از شكل كمي برآمده بهره مي برند تا ظاهر عضلاني تري به ام وي ام 110S بدهد.

نكته جالب در نماي جانبي ام وي ام 110s، محل قرارگيري دستگيره درب عقب است كه به صورت اريب به فريم پنجره متصل شده است.

همچنين در سري اسپرت اين خودرو قطعات ستون A كل سقف و ستون C تا گلگير عقب و پدال ها به رنگ مشكي دستي بود كه در افزايش زيبايي بصري و جسورانه موثر بود. علاوه بر اين، انتهاي سقف نسبت به گذشته شيب تندتري دارد

نماي عقب ام وي ام 110s نيز از همان اصول طراحي نماي جلوي اين خودرو پيروي مي كند. چراغ هاي جلو برجسته و كشيده هستند و ركاب هاي شيشه عقب را مي پوشانند.

 

 

 

جعبه مشكي دور شيشه عقب به بهتر شدن ظاهر خودرو كمك مي كند و در قسمت پايين سپر به دنبال نماي جلوي خودرو، يك قطعه پلاستيكي مشكي رنگ با همان لبخندي كه در جلوي خودرو ديده مي شود، به همراه دارد. چراغ هاي مه شكن، در اين منطقه قرار دارد.

به طور كلي ظاهر ام وي ام 110s بسيار زيباتر از گذشته است و اگر از طرفداران اين دسته از خودروهاي كوچك شهري هستيد احتمالا مي تواند نظر مثبت شما را از سوي مشتري ايراني جلب كند. ابعاد بدنه ام وي ام 110 به شرح زير است.

طراحي داخلي و كابين

در داخل كابين ام وي ام 110 اگرچه همه چيز فوق العاده نيست، اما در هر صورت نسبت به گذشته شاهد پيشرفت محسوسي در داخل اين خودرو هستيم.

متريال استفاده شده در بيشتر قسمت هاي كابين از جمله داشبورد پلاستيك سخت ارزان قيمتي است كه امروزه كابين مهمان بسياري از خودروهاي مونتاژي چيني است و مورد انتظار مردم محلي.آشنايان و علاقه مندان به خودروهاي داخلي است. طراحي فانتزي داشبورد شاد و تميز به نظر مي رسد. اين درب داشبورد معمولي نيست و در عوض يك سوراخ بزرگ در كنار داشبورد (در جلوي صندلي شاگرد) آماده است تا وسايل شما را ببلعد.

همچنين يك فرورفتگي صفحه اي شكل در بالاي دريچه هاي تهويه مياني وجود دارد كه ممكن است براي قرار دادن جعبه دستمال كاغذي مناسب باشد.

پنل پخش كننده صدا كه پورت سي دي ندارد و از طريق پورت USB مي تواند آهنگ ها را پخش كند، ظاهري بسيار قديمي و قديمي دارد. كليدهاي تنظيم تهويه و ساير دكمه هاي معمولي نيز در پايين قرار دارند.

تريم كابين به رنگ مشكي طراحي شده است و در قسمت هايي مانند حاشيه دريچه هاي هوا، بلبرينگ شيفتر جلو و قسمت بالايي شيفتر داراي رنگ نقره اي متمايز است. علاوه بر اين دسته دنده داراي طراحي اسپرت بوده و در برخي از محصولات لوتوس به دسته دنده نزديك است.

فروشگاه ديجي كار وارد كننده و پخش كننده لوازم يدكي ام وي ام 110 در بازار تهران توانسته نياز مشتريان خود را در سراسر كشور فراهم كند، ديجي كار علاوه بر كيفيت توانسته بهترين قيمت را براي مصرف كنندگان فراهم كند.

منبع: نداي اصفهان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۵:۵۹ توسط:sam موضوع: